Thursday, March 21, 2013

Aku Seorang Pelatih

Menjenguk kembali blog yang hampir rapuh. Rapuh dibawa masa dan tuan yang kehilangan idea. Rapuh juga disebabkan internet connection yang tidak berapa memberangsangkan. Last published post was at Jan 7. Huhu.. Sekarang March 21st. Satu jangkamasa lama. Biasalah, blogger yang suam suam kuku, nak buat macam mana. Huhu. Alasan utamanya, aku sekarang tengah busy.. Kuikuikui  Agak boleh tahan, oleh kerana banyak kerja aku yang tertangguh, aku tidak mampu untuk berseronok dalam dunia maya. Huhu. Dan kerana kelalaian sendiri, aku terpaksa berusaha keras untuk menyiapkan segala tugasan, laporan yang sepatutnya aku siapkan. Dateline nya sudah jauh terbabas, menyebabkan aku mendapat "surat cinta" dari pengarah kolej kesayanganku.. Padanla muka aku kan. Huhu...




Ini lah dia yang membawa kesengsaraan kepada aku sepanjang 2 tahun aku belajar ni. Hehe.. Buku report pengalaman yang harus aku siapkan. Owh.. Lupa pulak, dan aku sekarang berada di Melaka Bandar Bersejarah. Sedang menjalani pratikal yang terakhir di Hospital Melaka. Tak sempat untuk berjalan jalan. Lagipun aku tak larat nak berjalan. Jadi, rutin utama aku di sini adalah, tidur, makan pergi kerja, balik kerja, makan, singgah kedai apek beli aiskrim (nanti aku snap gambar kedai apek tersebut) dan tidur. Begitu lah kehidupan aku. Hari ini aku mampu mengepost sesuatu (scrap) disebabkan aku akan bekerja malam dan aku mempunyai banyak masa yang sangat terluan yang sepatutnya aku gunakan untuk ulang kaji bagi menghadapi final exam. Tetapi disebabkan kawan kawan aku terbongkang dalam bilik masing masing, maka aku pon tergoda sama sedangkan mata aku tidak mampu untuk terpejam. Hish.


Kertas laporan yang aku jumpa dalam timbunan kotak, kertas laporan yang membuktikan bahawa sebenarnya aku telah melengkapkan kes. Tetapi, malangnya pada hari kejadian, aku tidak pula terjumpa kertas tersebut, dan menyebabkan aku dilabelkan sebagai seorang pelatih yang bermasalah. Isk isk isk... hakikat dan kebenarnya, aku telah pun melakukan kerja yang sebaik mungkin. Tidak mengapa, sekurang kurangnya aku tidak pernah lari daripada kenyataan. jadi, biarlah aku dipersalahkan pada awalnya, kerana selepas itu mereka akan tahu, aku bukan orang suka melewatkan kerja. Alhamdullilah, setakat ini kerja aku dah settle. Rasa nak menjerit beritahu pada satu dunia.

Oklah u oll.. Semoga berjumpa di lain masa. Che Misi cuuba untuk memejamkan mata.. Hiks

0 comments:

Post a Comment

thanks for commenting >.<